At have en stærk online tilstedeværelse kan virkelig være make eller break for enhver virksomhed. Vi har samlet 6 grunde til hvor vigtigt det er at have en hjemmeside, og hvilke muligheder det har skabt for organisationer. Fortsæt med at læse for at lære, hvordan en hjemmeside kan tage din virksomhed til næste niveau!
Det viser at du faktisk eksisterer
Enhver virksomhed har brug for en professionel hjemmeside for at drive forretning i nutidens digitale verden. Uden en hjemmeside opgiver du meget, hvis ikke det meste af din potentielle virksomhed, fordi forbrugerne ikke vil være i stand til at lære noget om dig eller din virksomheds tilbud. Derfor vil en hjemmeside vise dit publikum, at du rent faktisk eksisterer. Køb hjemmeside.
Det viser potentielle kunder at din virksomhed er det rigtige valg
En virksomhed skal have en platform der nøjagtigt repræsenterer hvem de er, og hvorfor folk bør købe deres produkter eller bruge deres tjenester. Når potentielle kunder søger efter et produkt eller en tjeneste, vil du gerne have at dit websted er tilgængeligt for dem at klikke på. Du vil have dem til at se en ren og funktionel hjemmeside, der får dig til at føle, at din virksomhed er det rigtige valg for dem. En hjemmeside repræsenterer dit brand og den digitale version af din forretning, og uden det ville det være svært at have en stærk online brand-tilstedeværelse.
Det er din digitale brochure
I sin grundlæggende kerne erstatter et websted en brochure. Det er af informativ karakter og giver folk indsigt i hvem du er, hvorfor du er anderledes, og hvad du leverer eller sælger. Når det er bedst, kan et websted opbygge fællesskab, forbindelse og loyalitet, når indhold holdes frisk og engagerende. Da de fleste søger via mobile enheder, skal hjemmesider være mobiloptimerede.
Det udvider din fysiske placering
Hjemmesider er en af de bedste investeringer du kan foretage. Når du opererer fra et enkelt sted, har din tilstedeværelse en tendens til at være begrænset til hvor du er. Med en hjemmeside kan du nå ud til folk i hele landet eller på den anden side af verden. Nogle kan blive kunder, investorer eller leverandører; og de ville aldrig have fundet dig, hvis du ikke havde en hjemmeside.
Det er en afspejling af den service du vil yde
En lille virksomhed bør bruge en hjemmeside for effektivt at nå ud til sin kundebase og være i stand til at reagere og kommunikere rettidigt og effektivt til sine nuværende og potentielle kunder. Desuden bruger nutidens forbrugere websteder ikke kun til at identificere virksomheder, som de kan udføre en transaktion med, men også til at måle troværdigheden af den virksomhed.
En utilstrækkelig ‘forældet’ hjemmeside eller uopmærksomhed på detaljer til nutidens forbruger – egenskaber, der er ekstremt uattraktive kan medføre den potentielle kunde til at vælge af dine konkurrenter i stedet.
Det er gratis annoncering
At have en hjemmeside til virksomheden vil betyde, at folk der leder efter dig, kan finde dig og få den information de har brug for. Men hvis du optimerer din hjemmeside godt, kan det også betyde, at du dukker op i søgeresultaterne for folk der ikke engang vidste at de ledte efter dig.
Opret sider, der fortæller om de tjenester du tilbyder, og hvor du tilbyder dem. Eller udgiv sider, der beskriver dine produkter eller forklarer, hvordan du løser problemer, du ofte løser. Du kan f.eks gå fra at være en usynlig blikkenslager til en blikkenslager der dukker op, når nogen i nærheden søger hvordan man fikser afløb.